ABOUT LIFE

berkongsi cerita tentang
kehidupan........


Nuffnang

Wednesday 18 December 2013

MY HOBBY

Assalamualaikum...

Singkat je tajuk entry admin kali ni tapi isinya mungkin banyak dan in sya allah macam biasa admin akan selitkan jugak dengan agama Islam kita..

Admin baru je lepas study sebenarnya and tomorrow is my quiz day..yeahhh (dalam hati Allah je tahu)...you know something? Admin jenis someone yang suka pandang something seriously so setiap kali dengar perkataan exam or segala 'adik-beradik' tu rasa macam tension sangat...wish me luck esok ok?

Salah satu perkara yang admin akan buat untuk release tension ni adalah doing our hobi la...kihkihkih...sekarang admin tengah buat hobi admin la ni...kahkah..menaip untuk kepuasan hati dan untuk tatapan korang yang sudi membaca..

Everyone mesti ada hobi kan, admin pun banyak hobi...antaranya menonton filem or drama kegemaran and reading novels..admin teringin nak kongsi dengan korang semua cerita yang best admin pernah tonton...nak jiwang sikit tengok movie hindustan punyer...

These are some of the best movies..



 Cerita ni best bagi admin..tambah lagi yang berlakon tu Arjun Rampal...indahnya ciptaan Allah..hehe..
Dah lama dah ni, cerita tahun 2004..

Secara ringkas sinopsis dari admin:
Dil Ka Rishta' ialah tentang seorang lelaki kaya bernama Jai (Arjun Rampal). Pada suatu hari, dia berjumpa dengan Tia (Aishwarya Rai), seorang guru dan jatuh cinta kepadanya. Pada saat Jai ingin meluahkan perasaannya Tia mendedahkan bahawa dia telah mempunyai tunang bernama Raj (Priyanshu Chatterjee), .  Tia mengahwini Raj dan mempunyai seorang anak bernama Anshu. Hinggalah pada suatu saat satu kemalangan yang tidak diduga telah berlaku antara Jai dan pasangan suami isteri tersebut. Dalam kemalangan tu Raj terkorban dan Tia hilang ingatan.


Jai rasa bersalah dan menawarkan dirinya untuk memulihkan ingatan Tia dengan kebenaran ibunya. Oleh kerana beberapa reason diorang kena rahsiakan identiti Anshu sebagai anak Tia. But at last Tia fall in love with Jai tapi mak Tia tak suka. Jai avoid Tia walaupun dia sayang sangat dekat Tia. So, kalau korang nak tahu lebih lanjut search la ye...hehe

Ape pendapat korang? Hehe...panjang jugak sinopsisnya tapi nak bagi korang faham..Satu lagi movie ialah this one:












Ceritanya berkisarkan sepasang suami isteri, lakonan Salman Khan (Rishabh) and Preity Zinta (Pari) yang hidup bahagia. Nak dijadikan cerita Pari yang merupakan seorang doktor telah berkenalan dengan seorang pesakit yang mempunyai masalah jantung bernama Dhani (Bhoomika Chawla). But then Pari accident masa mengandungkan anak diorang. Amanat terakhir dia adalah memberikan jantungnya kepada Dhani. What happen next? Hehehe...search la..

Ok, done bab movies..ada banyak lagi tapi macam panjang sangat kan..ni sekadar perkongsian. Cuma pesan admin apa pun yang kita lakukan dalam kehidupan seharian tak boleh lalai dari menunaikan tanggungjawab kita.

Maksud admin, jangan la tengok cerita atau buat hobi kita sampai tak solat. Dalam hidup ni kita kena fulfil the rights of Allah which is to worship Him. Admin tak kebal dari melakukan dosa so sama-sama kita perbaiki diri agar lebih baik.  Sebagai contoh kita tengok cerita Playboy itu Suami Aku. Dah la dalam waktu maghrib kan. Entah solat ke tidak, kalau solat pun mesti masa time iklan kan? Haa...situ dah tak khusyuk.

So, what to do? Awak semua, www.tonton.my kan ada...asalkan kita masih tunaikan solat pada waktunya tanpa gangguan lain. Admin pun tengok cerita ni masa hujung minggu dengan roommates. A best way for us untuk rapatkan ukhuwah, seriously tak tipu...apa pun point admin kat sini nawaitu (niat) kena betul.

Lain kali admin akan share pulak benda lain ok? Lupa nak tanya, sape minat Running Man, kite gang...haha...last advice, control ourselves in doing something lawful and don't forget to fulfil Our Lord's rights...Wassalam



No comments:

Post a Comment