ABOUT LIFE

berkongsi cerita tentang
kehidupan........


Nuffnang

Wednesday 18 December 2013

ALL ABOUT WOMAN..MASYA ALLAH.

Assalamualaikum and a very good morning to......

Hadoi, dah macam public speaking la pulak...haha..admin baru je lepas kuiz yang berlangsung selama lebih kurang 20 minit tadi and terus balik bilik. Kawan-kawan yang lain masing-masing sibuk nak balik. Admin orang jauh ni bermimpikan Terengganu je la malam-malam...haha..

Alhamdulillah kuiz tadi Allah banyak tolong..jangan lupa ye kawan-kawan, sebanyak mana kita menghafal atau mengingati sesuatu pembelajaran, itu semua kehendak Allah untuk kekalkan dalam pemikiran kita atau tak..

Ok, nampak tak apa tajuk entry pada hari ni? It's all about woman ye...yang syabab pulak jangan terasa..lain kali pasti admin akan update entry pasal korang pulak...mula-mula memang niat admin nak tulis tajuk entry  THE BEAUTY OF ISLAM tapi isinya mesti terlalu panjang..

Disebabkan admin seorang kaum hawa apa kata admin bercerita dulu pasal golongan yang disayangi dan disanjung dalam Islam ini...

Kita imbas kembali martabat seorang wanita pada zaman jahiliyyah dahulu...berbeza sangat sebelum kedatangan Islam...mereka ditindas dan dijadikan sesuatu yang boleh diwarisi dan dimiliki oleh sesiapa pun..so, siapa yang tahu dan lagi arif dari admin pasal benda ni pasti boleh memahaminya dengan baik..

Wanita zaman dahulu dipandang hina sehingga la Rasulullah s.a.w (jangan lupa selawat balik) mengangkat darjat mereka dengan segala bukti kukuh yang Allah memuliakan kaum ini di dalam al-quran...

Buktinya telah nyata dalam al-quran right? Allah syaratkan wanita menutup aurat mereka sebab nak jaga maruah malah sehingga ke akhir hayat mereka dilindungi oleh kaum lelaki...Tak percaya jugak? Subhanallah, sejak kecil kita dijaga oleh ayah kita,
  
Daripada Aisyah r.a,, “Sesiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuan lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka”.

Dah berumah tangga nanti berlipat ganda pahala yang terbuka luas untuk wanita kaut. Tambah lagi suami yang tanggung dosa kita. Wanita yang tidak mengikut syariat Allah, yang pertama sekali yang akan disoal kaum adam yang dekat dengannya...kenapa kita boleh jadi begitu...macam kita ni penyelamat bagi mereka di akhirat kelak jika dididik dengan baik...

Yang bergelar ibu itu wanita bukan? Syurga di bawah telapak kaki ibu, berapa banyak pahala yang wanita dapat bila mengandungkan zuriatnya yang halal, melahirkan, menyusukan, mendidik dan sebagainya? Tak nampak lagi...so pasai apa la hang buat lagu tu kat Allah (haa...dah keluar dah kedahnya)



















Maksud admin wanita zaman sekarang macam epal busuk...tahu kenapa? Aurat yang Allah suruh jaga dibuka, kalau boleh nak dibuka seluas-luasnya...berapa banyak kes isteri curang. Allah dah buka chance luas-luas buat pahala hanya dengan taat perintah suami...Orang laki nak pahala lebih kena pergi masjid tak macam kita duk rumah pun dah banyak pahala datang.

Perempuan ni apabila solat lima waktu, berpuasa di bulan ramadhan, jaga maruah dan taat suami boleh masuk mana-mana pintu syurga yang dikehendakinya...Hawaku sayang, sedar la ye..ni peringatan untuk kaum wanita di luar sana dan admin jugak..

Ada yang berpendapat yang tak tutup aurat tak semestinya jahat, sedangkan yang berhijab pun perangai macam syaitan...come on la guys...Islam kita bukan separuh-separuh,  yang wajib kena ikut..














Admin teruja dengan kata-kata seorang mualaf yang baru masuk Islam ni, dia kata tengok la Islam dengan keindahan al-quran bukan pada orang Islam (maksudnya yang ISLAM HANYA PADA NAMA)..memang yang berhijab tak semestinya baik sebab semua orang tak immune from commit sin BUT yang tak bertudung tu free je dapat dosa ;p

Ok, then let me share you a story:

A Non Muslim came to a Sufi and asked: Why is it Not Permissible in Islam for women to shake hands with a man? The Sufi said: Can you shake hands with Queen Elizabeth? The Non Muslim said: Of course not because only certain people can shake hands with her. Sufi replied: Our women are Queens and Queens do not shake hands with strange men.

Then the Non Muslim asked another question: Why do your Girls cover up their body? The Sufi smiled and got two sweets, he opened the first one and kept the other one closed. He threw both on the dusty floor and asked the Non Muslim: If I ask you to take one of them, which one you prefer? The Non Muslim replied: The covered one. The Sufi said: That's how we treat and see our women. Women should not be like the Moon which everyone can see and admire, they should be like the Sun which makes the viewers lower their Gaze.

Itu adalah satu story yang di share oleh kawan addmin, thanks to her. Sebenarnya soalan orang bukan Islam kepada Sufi tu ada empat termasuk soalan jika benar Tuhan itu wujud di mana Dia and last one kenapa Muslim makan anggur tapi tak minum arak sedangkan arak berasal dari benda yang sama. Macam yang admin kata entry admin pada kali ni fokus utamanya kepada wanita.

There are so many things related to women right? Admin harap sangat kaum Hawa dan admin sendiri sentiasa sedar diri sebab Allah yang beri segala nikmat dan martabat yang cukup istimewa ni pada kaum wanita. It is not too hard to worship Allah dear...

Penyakit paling serius admin tengok pada kaum wanita ialah hijab itu sendiri. Perbaiki fardhu ain dulu baru membuahkan kebaikan yang lain...tutup la sayang demi maruahmu dan Islam...Wassalam..




No comments:

Post a Comment