ABOUT LIFE

berkongsi cerita tentang
kehidupan........


Nuffnang

Tuesday 15 October 2013

TAK ADA AIR, DUGAAN EXAM...

Bismillah hirramanirrahim...

Assalamualaikum semua,

Kali ni entry admin meluahkan rasa sedih admin..huhu...peristiwa bertarikh 29/9/2013 (amboi, dah macam pengacara dah admin..kuang 3x)
Masa tu admin tengah struggle untuk exam admin yang bakal tiba pada keesokan hari nye..maklumla admin punyer markah masa trial tak sebagus orang lain..
Bayangkan admin dapat band 3 untuk 'data analysis'..hukhuk (T T)...
Tu salah satu bahagian yang admin kena belajar dan dapat markah yang tinggi untuk EXEMPTED (maknanya tak payah ambik lagi masa sem seterusnya, i mean Inggeris la..)

Admin bangun lambat time tu, dah bunyi dah suara riuh roommates kata tak ada air...biar duluuuuuu and dekat pukul 1 tengah hari jugak la bangun (hehe...jangan tiru aksi berbahaya ini)

Dengan mamai-mamai tu capai towel, roommates kata "Air tak ada la, dari subuh tadi lagi. Seluruh CFS ni tak ada"

Aduhai dugaan, time ni la kau datang..admin tak study apa-apa lagi pun tau. Nak study dengan berpeluh badannya memang tak la...huhu...
Sampaikan kitaorang kena pakai air kat pili bomba (sekali lagi, jangan tiru aksi berbahaya ini)
Haha..kitaorang sebenarnya tak dibenarkan pun sentuh pili bomba tu tapi kalau korang ada dekat tempat admin, apa korang akan buat??

Admin time tu dah nangis-nangis call mak....huhuhu....takut esok nak exam still tak ada air...parah la kalau macam tu!!


 Dengan tak ada makanannye.. air tak ada kafe pun tak boleh nak masak makanan..terpaksa la admin pergi keluar dari CFS IIUM dan makan kat kedai mamak dengan roommates..rasanya ada hikmah jugakkan...boleh rapatkan hubungan sesama ahli bilik..bukan senang nak lepak sekali ni..huhu...

Tapi alhamdulillah Allah makbulkan permintaan admin yang menangis-nangis ni (tapi tak lupa study masa tu..haha).....pagi esoknya ada air.

Admin harap sangat exam Inggeris hari tu mampu la memuaskan hati admin.
Pesanan buat sahabat-sahabat, rakan taulan ataupun yang datang singgah sebentar untuk cuci mata tengok blog ni..hehe...berdoa la ketika kita senang dan susah...nikmat kaya, sihat semua tu ujian jugak tau...so pray to Him no matter when or whoever you are...jangan ingat Allah masa susah je tau dan jangan sesekali mengeluh dengan segala ujian yang diberikan kepada kita...

Wassalam....

No comments:

Post a Comment