ABOUT LIFE

berkongsi cerita tentang
kehidupan........


Nuffnang

Wednesday 13 November 2013

HATI INI MERINTIH..

Assalamualaikum....

Haiii..ade apa pulak dengan admin kali ni ye?
Untuk entry kali ni sebenarnya luahan hati admin tentang takutnya admin akan kehilangan sahabat-sahabat admin...

Apa yang korang rasa bile sahabat-sahabat korang dah mula ade orang lain dalam hidupnya selain mak ayah la I mean...like boyfriend? (suami admin tak kisah la pulak)

Macam orang yang dah biasa dengan environment ni mesti tak kisah kan tapi admin ni it's something yang new la..because selama ni memang tak sangka pada perubahan ni..

Mesti di antara kita yang tahu couple itu diharamkan, so no istilah couple islamik yang diguna pakai kebanyakan remaja sekarang tapi admin berfikiran terbuka je tapi tak bermakna admin membenarkan segala kata-kata orang yang sakan bercinta..nak buat camne, semua tu fitrah manusia yang tak dapat dielakkan...

Ade dalam satu ayat Allah, state in al quran, Surah al isra' 17:32, mafhumnya..
" Dan janganlah kamu mendekati zina;(zina) itu sesungguhnya suatu perbuatan keji dan satu jalan yang buruk"

Allah dah berfirman dalam ayat ini jangan sesekali mendekati zina...ulama' berpendapat couple adalah salah satu jalan ke arah itu.



Ramai sebenarnya yang tidak memahami sepenuhnya tentang ayat ini...Allah memang dah larang kita mendekati perkara-perkara yang mendekati ke arah zina apatah lagi berzina..

Memang orang akan kata mereka tak akan buat apa-apa, just couple, tak pegang tangan, tak berpelukan...but how panggilan 'sayang', 'abang', 'baby' dan sebagainya...dan mungkin hampir setiap malam menghabiskan top up demi si dia and bergambar bersama..

Admin tak boleh sangkal semua manusia fitrahnya untuk menyayangi dan disayangi...memang tak salah..
Admin pun mengaku nak disayangi dan menyayangi...admin pun ada minat orang..kihkih..tapi apa salahnya pendamkan rasa tu dan kalau nak sangat dia jadi pasangan hidup kita berdoalah pada Allah..bukan ke doa itu senjata orang mukmin?



Bagi diri admin, admin nak tunaikan wishlist yang admin buat masa form 3 dulu..shhh...rahsia admin...kahkah...

Ini cerita admin so mesti la admin tak nak mimpi ngeri tu berulang lagi..admin tahu admin tak patut tinggalkan dia macam apa yang Nabi Yunus buat..(ada satu peristiwa ni yang admin berusaha untuk lupakan)

Tapi admin ada sebab tertentu berbuat demikian..
So last dari admin:

"If you leave someone  for Allah, He will send you a better person and also don't be sad if you are alone because Allah already save you for someone special.."

Sweet tak ayat admin..haha..bukan copy paste dari mana-mana tau..sampai di sini je..Wassalam...




* ALL IMAGES CREDIT TO GOOGLE, ILUVISLAM.COM

No comments:

Post a Comment